Privatundervisning med øvelser og samtaler anpasset etter dine behov.
Ingen ventetid – begynn nå.
3 timer (60-90 min): 1800 kr.
Deretter: 600 kr/time.
Undervisning på Majorstua, hjemme hos Magnus.

meditasjon kurs osloVerdens enkleste praksis

Bli sittende slik du sitter nå og bruk et øyeblikk på å observer pusten din. Du trenger ikke å forandre den. Bli med den i noen åndedrett. Med mindre du konsentrerer deg på at den ikke skal endres vil den bli forandret, og du vil mest sannsynlig oppleve mer avslapping og ro.

Var det enkelt? Alle meditasjons- og mindfulnessøvelser handler om å rette oppmerksomheten et sted, og de er like enkle som denne. Det vil imidlertid ikke alltid være like avslappende. Meditasjon og mindfulness lærer oss å være med alle våre opplevelser – ikke bare de vi er vant til å kalle behagelige. Det vil imidlertid bli lettere og lettere, og du lærer å relatere annerledes til ting jo mer du praktiserer.

Meditasjon eller mindfulness?

Ja takk, begge deler. Gjorde du øvelsen i forrige avsnitt opplevde du helt sikkert å bli mer nærværende og avslappet. Begynner vi med mindfulness prøver vi å påminne oss om å leve i dette nærværet i hvert våkne øyeblikk. Meditasjonen lar oss hvile over tid i nærværet, og det gjør at det blir enklere å påminne oss om å være nærværende med åpne øyne. Vi trenger altså begge deler.

Hvem er det for?

Uansett du er bare er nysgjerrig eller sliter med livet er meditasjon og mindfulness for deg. Det handler om langt mer enn å slappe av. Isteden er det om å bli enda mer nærværende i hvert eneste våkne øyeblikk. Gleden får klarere farger og du blir mer handlekraftig. Vi lærer oss også å komme fri fra grublerier om problemer og våre relasjoner til andre forandres. Meditasjon og mindfulness er noe alle kan gjøre – alltid – for å høyne livskvaliteten.

Teknikkene

For meditasjon: Avhengig av hva som passer for deg bruker vi Mind Calm eller teknikker fra den buddhistiske mindfulness-tradisjonen (som er mest kjent i Vesten gjennom Jon Kabat-Zinn).

For mindfulness: Vi bruker generelle mindfulnessøvelser som mange skoler og retninger praktiserer. Du vil også lære noen meget effektive øvelser fra Mind Calm som du alltid kan bruke med åpne øyne.

Krav

Ved siden av å være nysgjerrig og åpen må du forplikte deg til å prøve dette gjennom fire uker. I løpet av den tiden vil vi ses minst tre timer for undervisning, og det forventes at du praktiserer hver dag. Grunnen til at jeg stiller kravene er at du må være klar til å gjøre en forpliktelse overfor deg selv. Jeg kan nesten love deg at du får noen gode opplevelser gjennom undervisningen, men undervisningen er kun en veiledning for at du skal få maksimalt ut av din egen praksis.

Du trenger også flere undervisningstilfeller og tid for å lære teknikkene. Det er videre overhengende sannsynlig at du møter motstand. Mange slutter hvis det ikke er like behagelig hele tiden å praktisere. Hvis vi ses noen ganger får vi mulighet til å snakke om hvordan meditasjon og mindfulness alltid kan fungere, uansett du sliter i livet, møter motstand mot praksisen eller er nyforelsket.

Om privatundervisning og pakken

Gjennom privatundervisning får du teknikker og feedback som er tilpasset dine ambisjoner, mål og behov. Det tar tid og øvelse å lære, så du kan ikke begynne med mindre enn tre timer. Har du gjort et ærlig forsøk mellom timene og ikke får noe ut av å praktisere får du pengene tilbake.